رضا بنائی هستم یک دیجیتال مارکتر !

اوایل که فقط “طراحی سایت” انجام می‌دادم من رو با سایت هایی که طراحی می‌کردم می‌شناختند. سایت هایی مثل کافه تجهیز، نظافتچی، آرایش وب، کتابچاپ و صد و هفت، هشت سایت دیگه. بعد دیدم بک اند هم باید یاد بگیرم تا فول استک بشم (هنوز وردپرس محبوب نشده بود)، رفتم یاد گرفتم و بعدش دیدم سایت ها رو باید بشه توی گوگل پیدا کرد، فهمیدم یه چیزی هست بنام SEO رفتم سراغ سئو یادش گرفتم (سئو اینه که مثلا “نمونه پروژه های دیجیتال مارکتینگ یولوکس” رو بزنیم سایتمون توی لینک ۱ بیاد بالا) و بعدش کلیه مباحث دیجیتال مارکتینگ رو یاد گرفتم تا جایی که مدارک بین المللیش هم گرفتم و بهش شدیدا علاقه مند شدم؛  و در کنار گذراندن دوره های بین المللی در همین حوزه ارشد نرم افزار و ارشد MBA خودم رو از دانشگاه تهران گرفتم. الان هم با ۱۵ سال تجریه حرفه ای با یک تیم ۲۲ نفره در شرکت خودمون (دیجیتال مارکتینگ یولوکس) که علاوه بر پروژه هایی که مستقیم می‌گیریم (که البته همیشه از این طریق تخفیف ویژه به مشتری ها می‌دیم)، توانایی انجام پروژه های فری‌لنسری بین المللی رو هم داریم (چون یک دفتر هم توی ملبورن استرالیا داریم). الان توی جای ثابتی کار میکنم ولی همیشه خودم رو فری‌لنسر دونستم و هر وقت هم همکارام خواستن دورکار باشن استقبال کردم. امیدوارم فرهنگ دورکاری به همه شرکت ها و سازمان‌ها وارد بشه.

چه مطالبی در یک دیجیتال مارکتر آموزش ارائه میشه؟

دیجیتال مارکتینگ راهی مطمئن و ساده برای داشتن یک تجارت موفق با کمترین میزان نیاز به سرمایه اولیه می باشد، برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید تا شما را با عناوینی همچون بازاریابی دیجیتال یا آنلاین مارکتینگ آشنا کنیم، همچنین در این مقاله قصد داریم در رابطه با نقش سئو سایت، بازایابی محتوایی و تبلیغات آنلاین نیز مطالبی را در اختیار کاربران قرار دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تجارت و کسب و کار نقش مهمی در زندگی افراد دارد، در گذشته به دلیل نبود امکانات بیزینس ها به شکل سنتی بودند و افراد برای معرفی کسب و کار خود به محدوده محله و شهر اکتفا می کردند، اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و بستری به نام اینترنت روش های متعددی برای کسب موفقیت در تجارت وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به بازاریابی آنلاین اشاره کرد.

به زبان ساده تر می توان این مفهموم را شامل اقداماتی دانست که بر اساس آن خدمات و محصولات به صورت آنلاین و به واسطه دستگاه های الکترونیکی به دیگران معرفی می شوند. البته این اقدام با وجود داشتن نام مدرن و امروزی تاریخچه قدیمی دارد و اولین بازاریابی دیجیتالی در اواسط دهه هشتاد میلادی زمانی رخ داد که تمامی بلیط های یک نمایش اپرا که در رادیو تبلیغ شده بود پس از مدت کوتاهی به فروش رسید و در نهایت بازاریابی نوین متولد شد.

البته این روزها روش های متعددی برای چنین اقداماتی وجود دارد و تبلیغات صرفا به صورت آنلاین نیستند بلکه می توان با استفاده از ابزار های موجود، برند های متفاوت را به صورت آفلاین معرفی نمود. بر این اساس تبلیغات محتوایی به صورت آنلاین و آفلاین توسط اپلیکیشن و نرم افزار ها صورت می پذیرد همین امر سبب اهمیت ابزارهای دیجیتالی شده است.

منظور از آنلاین مارکتینگ چیست؟

در بحث بازاریابی دیجیتالی روش های متفاوتی برای تبلیغات وجود دارد که هریک عملکرد ویژه ای دارند. از مهم ترین نمونه های آن می توان به مدل دیجیتال مارکتینگ آنلاین اشاره کرد. در این نوع کلیه تبلیغات و ارتباطات از طریق اینترنت صورت می گیرد. البته در برخی مواقع علاوه بر اینترنت برای ایجاد ارتباط از ابزار های دیجیتالی نیز استفاده می شود که نقش موثری در ایجاد ارتباطی سریع و دقیق خواهند داشت. این ارتباطات هزینه هایی را در پی خواهند داشت که افراد می توانند با بررسی های دقیق پر هزینه و کم بازده ترین را شناسایی و کنار بگذارند. برای بررسی بیشتر می توانید از نظر سنجی های آنلاین استفاده کنید و بر اساس نیاز کاربران روش های متعدد و پر بازده را انتخاب نمایید.

برای کسب موفقیت در بازاریابی نوین چه ابزاری مورد نیاز است؟

بدون شک داشتن کسب و کار الکترونیکی نیاز به داشتن ابزار هایی دارد که به واسطه آن ها بتوان تبلیغات بهتری داشت. همین امر سبب شده که مارکتر ها ابزار های متفاوتی را در اختیار بگیرند که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

¬   سئو

بدون شک بهینه سازی موتور های جستجوگر نقش مهمی در کد نویسی سایت ایفا می کنند، سئو سایت با ارائه راهکار ها و استراتژی ها، عملکرد بسیار قوی خواهد داشت به طوری که با درخواست کاربران محصولات و خدمات را در اختیار آن ها قرار می دهد. همچنین تاثیر زیادی در تبلیغات و برند سازی دارد که به واسطه آن می توان بیزینس خود را جهانی کرد.

¬   شبکه های اجتماعی

بازاریابی نوین به روش های مختلفی صورت می گیرد، اگر به  دنبال بستری مناسب برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود هستید می توانید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که مخاطبان زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت،  با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید محتوای تولید شده را در اختیار افراد خاص و عام قرار دهید البته برای کسب سود بیشتر می توانید گروه های مختلف و خاصی را انتخاب کنید به عنوان مثال برای تبلیغات یک کالای خاص لازم است که مخاطبین ویژه را برگزیده  تا بتوان به راحتی محتوای تولید شده را در اختیار آن ها قرار دهید.

¬   ایمیل مارکتینگ

اوایل دهه هفتاد میلادی بود که اولین ایمیل با هدف ارسال پیام به وجود آمد، عملکرد بی نظیر این روش سبب استقبال چشمگیر افراد ا شد، در روش ایمیل مارکتینگ تبلیغات و بازاریابی به صورت مستقیم انجام می گیرد و تنها راه ارتباطی از طریق ایمیل می باشد گفتنی است که در زمان اضافه کردن ایمیل افراد خاص به بخش دسترسی و  اطلاعات، می بایست مجوزهای لازم صادر شود در غیر این صورت ممکن است مزاحمت های ایجاد شده در کسب و کار شما مشکلات بزرگی را به وجود آورد

¬   کلیک های تبلیغاتی

یکی از روش های ساده که می توانید تبلیغات خود را به اشتراک بگذارید و کلیک کردن است، در این روش با کلیک کردن هر کاربر بر روی تبلیغات هزینه به حساب شما افزوده می شود و هرچه میزان هزینه بیشتر باشد تعداد بازدید کاربران از تبلیغات کلیکی بیشتر می باشد. با توجه به اینکه این روش سود زیادی را عاید سرمایه‌داران می کند پس لازم است که متناسب با میزان کلیک بودجه را به این روش اختصاص دهند

¬   افیلیت مارکتینگ

از مهمترین راه های کسب موفقیت در بازاریابی آنلاین می توان به افیلیت مارکتینگ اشاره کرد یکی از محبوب ترین روش های کسب و کار های اینترنتی می باشد. در این روش تبلیغات به واسطه افرادی که خارج از کسب و کار هستند صورت می گیرد و در ازای هر فروش یا ارائه خدمات پورسانت دریافت می نمایند. برای موفقیت بیشتر در این روش لازم است پیش از انجام آن برنامه‌ریزی‌ های دقیق صورت پذیرد، البته گفتنی است که برنامه‌ ریزی‌ ها بر اساس عملکرد میزبان می باشد که در نهایت سبب افزایش میزان خرید، کلیک کاربران،  افزوده شدن ایمیل و…. می باشد.

¬   بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی نمونه دیگری از ابزارهای آنلاین مارکتینگ می باشد که  به واسطه تولید محتوای مفید و سرگرم کننده برند و محصولات را به کاربران معرفی می‌کند در این روش هیچ اجباری برای خرید یا دریافت خدمات وجود ندارد بلکه به واسطه ارائه اطلاعات و مطالب مفید به نحوی سعی در قانع کردن کاربران برای خرید یا دریافت خدمات دارد. در واقع هدف از استفاده از این روش جذب مشتریان به واسطه محتوای سرگرم کننده و ارزشمند است به گونه‌ای که مشتریان به خریداران واقعی تبدیل شود در این روش با تولید محتوای مفید و پیاده سازی طرح‌ های خاص سعی در تغییر نظر کاربران دارند و چنانچه این فرآیند به صورت مستمر و دائمی انجام گیرد موفقیت های چشم گیری خواهد داشت.

راز موفقیت در بازاریابی آنلاین چیست؟

برای موفقیت بیشتر نیاز است که اطلاعات خود را همیشه به روز کنید، این آپدیت و به روز رسانی به روش های مختلفی امکان پذیر است می توانید از وبلاگ مرز یا نیل پاتل استفاده کنید،مجلات موتور جستجو را بخوانید، فیلم های آموزشی ببینید یا پادکست های مهارتی را گوش دهید البته برای کسب اطلاعات بیشتر و در دسترس بودن همیشگی آنها است خواندن کتاب‌ های دیجیتال مارکتینگ راه مناسبی است.

استفاده از ابزار های دیجیتال مارکتینگ چه مزایایی به همراه دارد؟

–     با توجه به همه گیری دنیای دیجیتال این روش اهمیت زیادی در میزان فروش و ارائه خدمات دارد،  چرا که دارای ارتباطات بیشتر و هزینه کمتر نسبت به تبلیغات سنتی می باشد.

–     معرفی محصولات و خدمات می تواند در مدت زمان خیلی کمی شما را تبدیل به یک برند کاملاً مشهور و حرفه ای کند

–     ایجاد ارتباطات ساده سبب می شود که بتوان مشتریان و کاربران بیشتری را با محصولات و خدمات خود آشنا کرد

–     با توجه به افزایش میزان فروش و تبدیل شدن شما به یک برند بدون شک سبب برگشت سرمایه خواهد شد.

–     با توجه به این که دنیای دیجیتال به سادگی در اختیار همه افراد قرار می‌گیرد پس بستر مناسبی برای گسترش و پویایی شغل و کسب و کار می شود.

–     استفاده از ابزار های آنلاین مارکتینگ شرایط را برای شما فراهم می کند که بتوانید در مدت زمان خیلی کم رتبه های بهتری در موتور های جستجو کسب نمایید.

چرا استفاده از بازاریابی نوین اهمیت زیادی دارد؟

با توجه به مزایای عنوان شده لازم است با اهمیت استفاده از موارد فوق بیشتر آشنا شوید:

–     ابزارهای دیجیتالی به شما کمک می کند که در بازارهای آنلاین موفقیت بیشتری را کسب نمایید چرا که به راحتی می توانید حرفه و شغل خود را در معرض دید قرار دهید.

–     موقعیت های شغلی بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید حتی در منزل به صورت دور کاری و با کمترین میزان سرمایه شغل مناسب با درآمد ویژه داشته باشید.

–     بسته های اینترنتی امکان معرفی شغل را به افراد بیشتری برای شما فراهم می کند به علاوه با استفاده از انواع ابزار ها می‌ توانید ترافیک سایت را افزایش داده و از این طریق کسب درآمد کنید

–     با به کار گیری انواع ابزار های عنوان شده می توانید همیشه آپدیت و به روز باشید و از این طریق رقبا را پشت سر بگذارید شما می توانید با استفاده از اطلاعات روز دنیا محتوای مناسبی را تهیه و در اختیار کاربران قرار دهید

۰

دوره ی آموزش داده شده

۰

ساعت آموزش داده شده

۰

دانشجوی در حال آموزش

۰

دانشجوی آموزش دیده