تبلیغات آنلاین

می توان گفت که تبلیغات از زمان ظهور خودش تا به امروز دریایی از تغییرات را پشت سر گذاشته است که این تغییرات نه تنها شامل روشهای بکار رفته در آن می شود بلکه شامل رسانه مورد استفاده آن نیز شده است. اگر تبلیغات آنلاین به عنوان جایگزینی برای دیگر روشهای تبلیغاتی در نظر گرفته نشود، می توان از آن به عنوان مکملی گسترده و کامل برای آنها نام برد. البته حتی در داخل حوزه تبلیغات آنلاین نیز شیوه و اشکال مختلفی از بکار بردن این نوع از تبلیغات وجود دارد  که با هدف دسترسی به مجموعه ای خاص از مخاطبان با استفاده از شیوه ها و تاکتیک های خاص، و در برخی از موارد فن آوری های خاص دارند. در این مقاله، قصد داریم نظری اجمالی داشته باشیم به برخی از انواع شیوه های تبلیغات آنلاین که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

آموزش تبلیغات اینترنتی به صورت جامع

آموزش تبلیغات اینترنتی شاید عبارت پر جستجوی این روزهای گوگل باشد! حالا چرا؟!

در دنیای امروز شما هر شغلی را پیدا کنید در اینترنت حضور دارد. آن‌ها می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند، محصولات و خدمات را بفروشند، بسیار خاص یا عمومی باشند – همه آن‌ها یک چیز را می‌خواهند: درحالی‌که کمترین میزان سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند به بیشترین تعداد افراد برسند و دریافت بیشترین میزان مزایای ممکن را داشته باشند.

یک روش وجود دارد که شاید این نیازها و بسیاری نیازهای دیگر یک کسب‌وکار به‌صورت یکپارچه پوشش دهد و آن چیزی نیست جز تبلیغات اینترنتی! پس آموزش تبلیغات آنلاین می‌تواند منفعت‌های زیادی برای یک کسب‌وکار به ارمغان آورد. در این مقاله جذاب ما را همراهی کنید تا با موضوع جذاب و پرطرفدار آموزش تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار خود را سکه کنید.

تبلیغات اینترنتی چیست

خب اولین و پایه‌ای‌ترین سؤالی که در مبحث آموزش تبلیغات آنلاین قرار است به آن پاسخ دهیم این است که اصلاً تبلیغات اینترنتی چیست؟! دانستن پاسخ این سال می‌تواند بسیار مهم باشد چراکه به ما در پیمودن بقیه مسیر آموزش تبلیغات دیجیتال بهتر کمک می‌کند. حالا اگر بخواهیم یک نگاه دقیق‌تر و علمی‌تر به ماجرا داشته باشیم:

تبلیغات اینترنتی مجموعه‌ای از ابزارها برای رساندن پیام‌های تبلیغاتی به مردم در سراسر جهان است که از اینترنت به‌عنوان بستر بازاریابی جهانی استفاده می‌کنند. خب تا اینجای آموزش تبلیغات اینترنتی باید مفهوم بازاریابی اینترنتی را یاد گرفته باشید؛ که البته چیز پیچیده‌ای هم نبوده تا اینجا! حالا شاید سال بعدی که باید به آن جواب دهیم این باشد که خب چرا تبلیغات آنلاین؟ و فرق تبلیغات آنلاین با آفلاین در چیست و خلاصه چرا باید این کار را انجام دهیم؟!

اهمیت تبلیغات دیجیتال

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، باید نحوه دستیابی خودشان را به مردم را ارزیابی کنند. به این دلیل که روش‌های قدیمی تبلیغات به روز شده است.

تبلیغات چاپی سنتی، در رسانه‌هایی مانند روزنامه‌ها یا مجلات، دامنه محدودی دارد. علاوه بر این، تعداد روزافزون ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی باعث می‌شود که تبلیغات در این سیستم‌عامل‌ها به سهم مخاطبان کمتری برسد. در تحقیقی که بر روی شش مورد از محبوب‌ترین اخبارهای شبکه در تلویزیون انجام شد، مرکز تحقیقات پیو دریافت که پنج مورد از آنها در سال ۲۰۱۴ سهم متوسط ​​کمتری نسبت به سال ۲۰۰۹ داشتند.

بااین‌وجود، در مطالعه مقایسه تلویزیون با فیلم‌های آنلاین، طبق نظرسنجی سال ۲۰۱۵ شرکت تبلیغات ویدیویی BrightRoll، ۷۲ درصد آژانس‌های تبلیغاتی فیلم‌های آنلاین را بسیار مؤثرتر از تلویزیون دانستند.

سیستم‌عامل‌هایی مانند توییتر که به مصرف‌کنندگان امکان انتخاب اخبار موردنظر برای خواندن را می‌دهد و ضبط کننده‌های دیجیتال ویدیویی که به بینندگان امکان می‌دهد تا از تبلیغات ناخواسته به جلو منتقل شوند (پرش کنند)، استراتژی‌های دسترسی به مشتریان را تنظیم کرده‌اند.

بنابراین چگونه شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند به اعضای جدید برسند؟ آن‌ها باید به فضاهای موبایل و دیجیتال روی بیاورند و بودجه‌های تبلیغاتی را در آنجا سرمایه‌گذاری کنند. حالا در اینجا دلایل زیادی وجود دارد که ما را در این نوشتار بر آن داشته است که به موضوع آموزش تبلیغات آنلاین بپردازیم:

 

۱_تبلیغات دیجیتال هدف‌گذاری شده است

تصور کنید وقتی‌که تبلیغات شما فقط برای گروه هدف آن به نمایش دربیاید و دیده شود. تبلیغات سنتی بسیار مهم است اما سیستم‌عامل‌های دیجیتالی بازی را تغییر می‌دهند. SEO و PPC می‌توانند در هر مرحله از چرخه خرید، نام تجاری و بازاریابی محتوای شما را در معرض دید مشتریان قرار دهند. کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر یا LinkedIn گزینه‌های تبلیغاتی انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهند که به شما امکان تقسیم‌بندی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جمعیتی، علایق و موارد دیگر را می‌دهد.

سرانجام، ازآنجاکه بسیاری از اشکال تبلیغات دیجیتال “انتخاب” هستند – از مشتریانی که وبلاگ و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کنند تا کسانی که ایمیل‌های شما را دریافت می‌کنند – شما می‌دانید که دسترسی شما به افرادی که اطلاعات شما را می‌خواهند انجام می‌شود؛ بنابراین شانس فروش کالا و یا خدمات شما به آن‌ها افزایش می‌یابد.

۲_تبلیغات دیجیتال انعطاف‌پذیری را در کانال‌ها فراهم می‌کند

کلید موفقیت در تبلیغات دیجیتال چند کاناله بودن است. با تبلیغات دیجیتال، می‌توان بخشی از محتوا را در سیستم‌عامل‌های مختلف به اشتراک گذاشت.

کمپین جدید سیسکو نمونه بسیار خوبی از نحوه سرمایه‌گذاری در چندین سیستم‌عامل است. این شرکت موضوعات پیچیده فناوری را در ویدئوهای شش‌ثانیه‌ای در شبکه اجتماعی Vine تقسیم می‌کند و سپس آن قطعه را با محتوای مربوطه مانند پیوند به مقالات درباره امنیت و تجزیه‌وتحلیل، تقویت می‌کند. این استراتژی چند پلتفرمی به مشتریانشان این امکان را می‌دهد تا محتوا را همان‌طور که می‌خواهند – به‌عنوان یک میان وعده سریع یا یک وعده کامل – مصرف کنند.

این چند پلتفرمی بودن محتوا و استفاده از فرمت‌های مختلف می‌تواند به مخاطبان فرصت انتخاب بیشتری ارائه دهد و این‌گونه بهتر می‌توان خود را به آن‌ها معرفی کرد.

این می‌تواند برای هر مارکتری راهگشا باشد. شما می‌توانید در حین اینکه مقالات را در سایت خود منتشر می‌کنید، محتوای خود را با ارائه ویدئوهای کوتاه‌مدت غنی کنید و همین‌طور با ارائه آمار و ارقام به‌وسیله اینفوگرافیک آن را مستند کنید. ضمن اینکه با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مانند پینترست و می‌توانید بر جذابیت کار خود بیفزایید.

۳_تبلیغات دیجیتال راه برای ورود به دنیای بی‌حدواندازه موبایل

از وقتی اسمارت فون ها پا به عرصه فناوری اطلاعات گذاشته‌اند دنیای تبلیغات و بازاریابی وسیع‌تر و لذت‌بخش‌تر شده است. تبلیغات دیجیتال به شما امکان می‌دهد هر زمان که آنلاین هستید، مخاطب خود را در سفر و یا هرکجا که باشد در جریان وقایع کسب‌وکار خود قرار دهید.

درواقع، حتی ممکن است تبلیغات در تلفن همراه از دسک تاپ مؤثرتر باشد. گزارش “Facebook by the Numbers” AdRoll دریافت که نرخ کلیک برای تبلیغات News Feed Facebook برای تلفن همراه ۱۰٪ بیشتر از دسک تاپ است.

بهترین قسمت ماجرا این است که شما یک طراح ریساپانسیو دارید و این باعث می‌شود که به‌طور خودکار محتوا را برای هر دستگاهی که در آن مشاهده شود بهینه می‌کند. فقط با اطمینان از ترجمه صحیح ایمیل‌ها، صفحات فرود و محتوای خود، می‌توانید میزان تعامل با تلفن همراه را به حداکثر برسانید.

۴_تبلیغات دیجیتال سریع‌تر از بازار است

وقتی شرایط و روند بازار مدام در حال تغییر است، باید در مورد پروسه تبلیغات و بازاریابی زیرک بود. دهه‌های قبل، تبلیغات سنتی رواج بیشتری داشت. در آن زمان‌ها بین زمان ایجاد آگهی تا خرید، پیام و بودجه شما شاید هدر می‌رفت.

مبارزات دیجیتالی را می‌توان خیلی سریع‌تر اجرا کرد و در صورت لزوم می‌توان آن‌ها را در حین اجرا اصلاح کرد. این توانایی برای اصلاح شرکت‌ها را قادر می سازد تا بتوانند هزینه‌های خود را در حین اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کاهش دهند.

۵_تبلیغات دیجیتال به‌راحتی قابل‌اندازه‌گیری است

یکی دیگر از دلایل مهم بودن تبلیغات آنلاین این است که می‌توان میزان پیشرفت و یا مشکلات کمپین‌های تبلیغاتی اندازه‌گیری کرد. این مورد برخلاف تبلیغات سنتی است.

در این صورت شما می‌دانید دقیقاً چه کسی روی محتوای شما کلیک کرده، آن را بازکرده، به آن مراجعه کرده، به اشتراک گذاشته و غیره. همچنین می‌توانید منبع میزان مراجعه به سایت شما از ورود به سبد خرید و خرید نهایی را شناسایی کنید. این به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید کدام پلتفرم‌ها و استراتژی‌ها بهترین نتیجه را دارند و کدام‌یک مستلزم سرمایه‌گذاری بیشتر هستند.

ازآنجاکه تبلیغات دیجیتال اغلب نتایج واقعی و معیارهایی سریعاً سنجیده می‌شود بازاریابان ممکن است دریابند که به آن‌ها کمک می‌کند تا تبلیغات خود را ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه تر کنند. اگر یکی از برنامه‌های تبلیغات دیجیتال شما عملکرد مطلوبی ندارد یا کار نمی‌کند، آسان است که سریع برنامه خود را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که بودجه شما به‌خوبی هزینه شده و ازنظر سرمایه‌گذاری بازدهی بالایی دارد.

۶_با تبلیغات دیجیتال می‌توانید از ذهن مخاطب آگاه شوید

مطالعه‌ای که توسط موسسه بایمارد انجام شد نشان داد که میانگین میزان ترک سبد خرید آنلاین ۵۸.۵۳٪ است. در اینجا تبلیغات دیجیتال یک مزیت عالی دارد و آن این است که با رهگیری رفتار مصرف‌کننده هنگام ترک سبد خرید، می‌توان کاری کرد که دوباره برگردد و سبد خود را تکمیل کند.

در دنیای بازاریابی، تکنیکی به نام ریتارگتینگ وجود دارد می‌توانید در مقابل مصرف‌کننده بمانید تا یک‌بار دیگر به او پیشنهاد کنید که آن محصول را بخرد. درواقع با بازاریابی مجدد، می‌توانید دوباره او را با یک ایمیل پینگ کنید تا یادآور آن سبد خرید تنها باشد. درواقع، خرده‌فروشانی که از نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی برای ارائه یک معامله شیرین مانند تخفیف یا حمل‌ونقل رایگان استفاده می‌کنند، می‌توانند سبدهای خرید رها شده را بازیابی کنند. تبلیغات دیجیتالی می‌تواند آن فروش را از دست ندهد.

۷_ تبلیغات دیجیتال می‌تواند ویروسی شود

شما با دیجیتالی شدن می‌توانید به‌سرعت ویروسی شوید. ویروسی شدن به معنای این است که یک محتوا چنان مانند ویروس و به‌صورت سریع و توسط کاربران به یکدیگر منتقل می‌شود که گاهی از دسترس خارج می‌شود و نمی‌توان آن را کنترل و مدیریت کرد.

آموزش تبلیغات آنلاین | استراتژی تبلیغات آنلاین

بی‌شک در بحث تبلیغات دو نگرانی عمده وجود دارد، مقرون‌به‌صرفه بودن و نتایج! در اینجا می‌خواهیم بهترین و مقرون‌به‌صرفه ترین روش‌های تبلیغات را برای شما بگوییم.

 

طراحی وب‌سایت

وب‌سایت شما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تجارت شماست. این خانه شما به‌صورت آنلاین است و بسیاری از مشتریان بالقوه برای کسب اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات شما به آنجا مراجعه می‌کنند. در بسیاری از موارد، وب‌سایت شما اولین برداشتی است که تجارت شما از اعضای مخاطبان شما ایجاد می‌کند.

ازآنجاکه بسیاری دیگر از کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین شما برای هدایت بازدید به وب‌سایت شما طراحی می‌شوند، طراحی وب شما می‌تواند موفقیت آن‌ها را به وجود آورد یا از بین ببرد. این بدان معنی است که سایت شما باید در جلب‌توجه کاربران و ترغیب آن‌ها برای تبدیل‌شدن مؤثر باشد.

یک سایت خوب طراحی‌شده، می‌تواند بازدیدکنندگان را ترغیب کند که مدت بیشتری با کسب‌وکار شما بمانند و آن‌ها را در سرمایه‌گذاری بیشتر در مورد آنچه شرکت شما ارائه می‌دهد، حفظ کند. همچنین باعث ایجاد حس اعتماد در مشتریان بالقوه می‌شود. در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که ۹۴ درصد مشتریان به دلیل برخی عناصر طراحی، به یک وب‌سایت اعتماد ندارند – بنابراین اگر مدتی سایت خود را به روز نکرده‌اید، مشتریان احتمالی شما متوجه می‌شوند. برای موفقیت در تبلیغات آنلاین شما، یک وب‌سایت حرفه‌ای لازم است.

 

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

البته بهتر است این تیتر را اصلاح کنیم و آن را بهینه‌سازی صفحات برای موتور جستجو تعریف کنیم. وب‌سایت شما می‌تواند یک ابزار بازاریابی عالی باشد – اما فقط درصورتی‌که مشتریان بالقوه شما بتوانند آن را پیدا کنند.

بهترین راه برای تحقق این امر استفاده از سئو است. با سرمایه‌گذاری در سئو، می‌توانید وب‌سایت خود را از هزاران و شاید میلیون‌ها وب‌سایت بیرون بکشید و به این وسیله خدمات و محصولات خود را به مخاطب خود نشان دهید.

SEO شامل ترکیب کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما در سایت شما است، بنابراین وقتی کاربران آن کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو مانند Google جستجو می‌کنند، صفحات مربوطه در نتایج ظاهر می‌شوند.

شما می‌توانید با انجام تحقیق کلیدواژه‌ها، بهترین کلمات کلیدی را برای صفحات خود مشخص کنید تا ببینید مخاطبان هدف شما چه چیزی را جستجو می‌کنند و همچنین رقبای شما کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند. شما لازم است کلمات کلیدی را انتخاب کنید که توسط مخاطبان شما، مورداستفاده باشد و آن‌ها را به سمت سایت شما جذب کند.

شما می‌توانید با انتشار محتوای اصلی (ارجینال) در مورد کلمات کلیدی موردنظر خود و همچنین کسب لینک از سایت‌های معتبر دیگر به‌صورت آنلاین، SEO سایت خود را بهبود ببخشید. با یک استراتژی صحیح، شما توانایی بهبود رتبه‌بندی، کسب بازدید بیشتر و تولید لید و تبدیل بیشتر را دارید.

هدف از سئو این است که وب‌سایت خود را در بالای صفحه اول نتایج قرار دهید. در حالت ایده آل، شما باید در سه موقعیت برتر باشید زیرا آن‌ها بیشترین کلیک را به دست می‌آورند. درواقع، سه نتیجه برتر ۳۵ درصد کلیک‌ها را روی دسک تاپ و ۳۱ درصد را برای موبایل کسب می‌کنند.

سئو ابزاری عالی برای کمک به تبلیغ تجارت شما برای مشتریان بالقوه است. سرمایه‌گذاری در سئو می‌تواند باعث افزایش میزان مواجهه، ترافیک و نرخ تبدیل شما شود. این استراتژی زمان می‌برد، اما نتایج آن برای کسب‌وکار شما بسیار ارزشمند است.

 

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC، یک مدل تبلیغات آنلاین است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات را در نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی خاص قرار دهید. درحالی‌که SEO بر کسب رتبه‌بندی از طریق محتوا و بهینه‌سازی متمرکز است، PPC اساساً به شما امکان می‌دهد هزینه جایگزینی کلمات کلیدی موردنظر خود را پرداخت کنید.

اگر در PPC تازه‌کار هستید، Google Ads بهترین مکان برای شروع است، زیرا به شما امکان می‌دهد تبلیغات را در نتایج جستجوی Google قرار دهید.

PPC روی یک سیستم پیشنهاد قیمت کار می‌کند که در آن شما کلمات کلیدی موردنظر را انتخاب می‌کنید، سپس با سایر تبلیغ‌کنندگان برای قرار دادن تبلیغات در نتایج جستجو برای این کلمات کلیدی رقابت می‌کنید. اگر پیشنهاد شما در بالاترین حد باشد، شما بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک قرار خواهید گرفت – و اگر کسی کلیک کند، مبلغ پیشنهاد خود را پرداخت خواهید کرد.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای PPC این است که (همان‌طور که از نامش پیداست)، فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربران روی تبلیغات شما کلیک کنند. این بدان معناست که شما نباید نگران هدر رفتن بودجه خود برای افرادی باشید که علاقه‌ای به تجارت شما ندارند یا تبلیغات شما را نادیده می‌گیرند.

این ویژگی، امروزه PPC را به یکی از قدرتمندترین استراتژی‌های تبلیغات اینترنتی برای شرکت‌ها تبدیل کرده است.

PPC همچنین یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر است زیرا می‌تواند از همان لحظه شروع یک کمپین تولید نتایج را شروع کند. برخلاف SEO که زمان‌بر است، PPC می‌تواند بلافاصله فروش و تبدیل ایجاد کند.

PPC همچنین در ترکیب با سئو به خوبی عمل می‌کند، زیرا ترکیب این دو فرصت‌های متعدد برای ظاهر شدن در نتایج جستجو به کسب‌وکار شما می‌دهد. وقتی افراد کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما را جستجو می‌کنند، شما می‌خواهید که آن‌ها شرکت شما را در نتایج جستجو ببینند.

اگر هنوز رتبه‌بندی ارگانیک ندارید، PPC راهی عالی برای دستیابی به آن‌هاست – و اگر قبلاً در رتبه‌بندی ارگانیک هستید، این فرصت را دارید که در دو نقطه مختلف در صفحه نتایج ظاهر شوید.

و اگر از خود می‌پرسید که آیا تبلیغات PPC راهی مؤثر برای ایجاد ترافیک و تبدیل است، پاسخ مثبت است. از تمام نتایج موجود در صفحه، سه‌نقطه برتر پرداخت‌شده، ۴۶ درصد کلیک را دریافت می‌کنند. این نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از جستجوگران بر روی تبلیغات PPC کلیک می‌کنند.

 

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام فرصت‌های بزرگی را برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان هدف شما فراهم می‌کنند. به همین دلیل است که این سایت‌ها به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین راه های تبلیغات آنلاین هستند.

شبکه‌های اجتماعی مکانی عالی برای تبلیغات هستند زیرا مصرف‌کنندگان زیادی در این سیستم‌عامل‌ها وجود دارند. همچنین می‌توانید از سیستم‌عامل‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات شرکت خود استفاده کنید.

سیستم‌عامل‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند مخاطبان خود را بر اساس اطلاعات دموگرافیک استاندارد مانند سن، جنسیت و موقعیت مکانی و همچنین گزینه‌های پیشرفته مانند علایق و رفتارها انتخاب کنید. با این کار می‌توانید به کاربرانی دسترسی پیدا کنید که به‌احتمال‌زیاد بخشی از مخاطبان هدف شما هستند و با هر کمپین نتایج خود را به حداکثر برسانید.

به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک شرکت درزمینهٔ آرایش بهداشتی را دارید، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن کاربران در منطقه خدمات و محصولات خود استفاده کنید. کمپین تبلیغاتی آرایشی بهداشتی شما ممکن است حتی بیشتر جلو برود و بر روی اطلاعات جمعیتی مخاطبان شما مانند وضعیت ازدواج، سن و جنسیت متمرکز شود تا آگهی بهتری ایجاد کند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات، هزینه نسبتاً کم آن است.

درواقع، پنجاه‌درصد از بازاریابان B2B رسانه‌های اجتماعی را گزینه‌ای بسیار کم یا “تا حدودی” کم‌هزینه برای تبلیغات می‌دانند – بنابراین اگر به دنبال یک استراتژی تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه برای دستیابی به مشتریان جدید هستید، رسانه‌های اجتماعی چیزی است که باید در نظر داشته باشید.

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک روش عالی برای تبلیغ غیرمستقیم کسب‌وکار شما با ارائه اطلاعات مفید یا جالب به مشتریان است. می‌توانید محتوا را به‌صورت وبلاگ، فیلم، اینفوگرافیک و تقریباً در هر قالب آنلاین ایجاد کنید.

صرف‌نظر از صنعت شما، انتشار محتوای اصلی راهی بسیار مؤثر برای ارتباط با مخاطبان هدف شماست. وقتی اطلاعاتی را که مخاطبان و مشتریان بالقوه شما نیاز دارند، به اشتراک می‌گذارید، احتمال اعتماد آن‌ها به برند شما بسیار بیشتر است.

بازاریابی محتوا همچنین می‌تواند شرکت شما را به‌عنوان یک مرجع معرفی کند و اعتبار آنلاین شما را ایجاد کند. وقتی مخاطبان هدف شما را ببینند که با اطمینان اطلاعات جدیدی را در صنعت خود منتشر می‌کنید، اطمینان خواهند داشت که درزمینهٔ خود پیشرو هستید.

برای موفقیت در بازاریابی محتوا، باید با یک برنامه منظم انتشار مطابقت داشته باشید.

 

شرکت‌هایی که ۱۶ بار یا بیشتر در ماه ارسال می‌کنند، چهار برابر بیشتر از شرکت‌هایی که فقط چند بار در ماه پست می‌گذارند، بازدیدکننده دریافت می‌کنند. به نظر می‌رسد این یک تعهد دشوار و زمان‌بر است اما می‌توانید برای این کار از یک تولیدکننده محتوا کمک بگیرید.

محتوای نوشتاری تنها مسیری نیست که می‌توانید طی کنید – همچنین می‌توانید محتوا را به صورت گرافیک ایجاد کنید.

عناصر بصری می‌توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند و اگر با اطلاعات جالب ترکیب شوند، می‌توانند تمایل به‌صرف وقت بیشتری در سایت شما داشته باشند. به‌علاوه، به اشتراک گذاشتن اینفوگرافیک در شبکه‌های اجتماعی آسان است، به این معنی که احتمال اینکه بازدیدکنندگان شما برای پیوند به سایت شما را بهبود می‌بخشد.

اگر می‌خواهید یک قدم جلو بروید، ویدیوها یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب بازدیدکنندگان هستند. ایجاد محتوای ویدیویی اصلی می‌تواند کمی بیشتر از نوشتن پست وبلاگ یا طراحی یک گرافیک کار کند، اما اگر به‌خوبی انجام شود، نتایج کسب‌وکار شما قابل‌توجه است.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین است زیرا می‌تواند از دیگر اقدامات بازاریابی و تبلیغاتی مانند شبکه‌های اجتماعی، جستجوی پرداخت‌شده و حتی سئو پشتیبانی کند. به همین دلیل است که مشاغل، محتوا را بخشی اصلی از استراتژی خود قرار می‌دهند.

 

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از قدیمی‌ترین اشکال بازاریابی دیجیتال است، اما هنوز هم یکی از مؤثرترین استراتژی‌های تبلیغاتی و تکنیک‌های بازاریابی است. وقتی از ایمیل استفاده می‌کنید، می‌توانید مستقیماً در صندوق ورودی خود به تک‌تک مخاطبان هدف خود برسید.

ایمیل‌ها راهی عالی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه شما هستند. شما می‌توانید خبرنامه، اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات جدید و معاملات متناسب با اقشار مختلف مخاطبان خود ارسال کنید.

درنتیجه، ایمیل یک کانال بسیار مقرون‌به‌صرفه است (به همین دلیل یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات آنلاین است). درواقع، به ازای هر دلاری (ریالی) که برای نامه الکترونیکی خرج می‌کنید، این امکان را دارید که ۴۴ دلار درآمد کسب کنید.

البته، دستیابی به این پتانسیل بالا به معنای آزمایش مداوم و بهبود ایمیل‌های شما در طول زمان است – اما یکی از راه‌های پیگیری سریع نتایج، شخصی‌سازی است.

ایمیل‌های شخصی، CTR را ۱۴ درصد افزایش می‌دهد. این به این دلیل است که کاربران احساس می‌کنند محتوای ایمیل به‌طور خاص برای آن‌ها هدف‌گذاری شده است.

 

آموزش تبلیغات آنلاین | تحقیقات بازار

در این بخش باید یک سلامی کنیم به آن دسته از افرادی که تحقیقات بازار را کاری بیهوده می‌دانند و معتقد هستند که نبض بازار را در دستان خود دارند.

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار فرآیند تعیین ماندگاری یک سرویس یا محصول جدید از طریق تحقیقاتی است که مستقیماً با مشتریان بالقوه انجام شده است. تحقیقات بازار به یک شرکت امکان می‌دهد تا بازار هدف را کشف کرده و نظرات و بازخورد دیگر مصرف‌کنندگان را در موردعلاقه آن‌ها به محصول یا خدمات دریافت کند.

 

این نوع تحقیق می‌تواند در داخل، توسط خود شرکت یا توسط یک شرکت شخص ثالث متخصص در تحقیقات بازار انجام شود. این کار از طریق نظرسنجی، آزمایش محصول و گروه‌های متمرکز انجام می‌شود. افرادی که کار آزمایش را انجام می‌دهند یا هزینه دریافت می‌کنند و یا نمونه محصول به آن‌ها داده می‌شود. تحقیقات بازار یک مؤلفه مهم در تحقیق و توسعه (R&D) یک محصول یا خدمات جدید است.

درک تحقیقات بازار

هدف از تحقیقات بازار بررسی بازار مرتبط با کالای خاص یا خدمات خاص برای اطمینان از چگونگی دریافت مخاطبان است. این می‌تواند شامل جمع‌آوری اطلاعات به منظور تقسیم بازار و تمایز محصول باشد که می‌تواند برای متناسب کردن تبلیغات یا تعیین ویژگی‌هایی که به‌عنوان یک اولویت برای مصرف‌کننده محسوب می‌شوند، مورداستفاده قرار گیرد.

یک تجارت باید تکالیف مختلفی را برای تکمیل فرآیند تحقیقات بازار انجام دهد. این کار به معنی نیاز به جمع‌آوری اطلاعات بر اساس بخش بازار موردبررسی است. کسب‌وکار باید داده‌های حاصل را تجزیه‌وتحلیل را تفسیر کند تا وجود الگوها یا نقاط داده مربوط را که می‌تواند درروند تصمیم‌گیری استفاده کند، تعیین کند.

نکته مهم این است که تحقیقات بازار ابزاری اساسی در کمک به شرکت‌ها برای درک خواسته‌های مصرف‌کنندگان، تولید محصولی است که این مصرف‌کنندگان از آن استفاده می‌کنند و همچنین حفظ مزیت رقابتی نسبت به سایر شرکت‌های صنعت خود است.

 

چگونه تحقیقات بازار اطلاعات را جمع می‌کند

تحقیقات بازار شامل ترکیبی از اطلاعات اولیه، یا آنچه توسط شرکت یا شخصی که توسط آن شرکت استخدام‌شده است، جمع‌آوری‌شده و اطلاعات ثانویه، یا آنچه توسط یک منبع خارجی جمع‌آوری‌شده است.

اطلاعات اولیه

اطلاعات اولیه داده‌هایی است که شرکت مستقیماً جمع‌آوری کرده یا توسط شخصی یا مشاغل استخدام‌شده برای انجام تحقیقات جمع‌آوری شده است. این نوع اطلاعات به‌طورکلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: تحقیق اکتشافی و تحقیق خاص.

 

تحقیقات اکتشافی گزینه کم ساختارتری است و از طریق سؤالات بازتر عمل می‌کند و منجر به سؤالاتی یا موضوعاتی می‌شود که توسط شرکت ممکن است نیاز به رسیدگی داشته باشد. تحقیقات خاص پاسخ‌هایی را برای موضوعات شناسایی‌شده قبلی پیدا می‌کند که اغلب از طریق تحقیقات اکتشافی موردتوجه قرار می‌گیرند.

اطلاعات ثانویه

اطلاعات ثانویه داده‌هایی است که موجودیت خارجی قبلاً جمع‌آوری کرده است. این می‌تواند شامل اطلاعات جمعیت از داده‌های سرشماری دولت، گزارش‌های تحقیقاتی انجمن صنفی یا تحقیق ارائه‌شده از تجارت دیگری باشد که در همان بخش بازار فعالیت می‌کند.

 

تعیین هدف برای کمپین‌های تبلیغاتی

زمانی که برای شروع فرآیند برنامه‌ریزی نشسته‌اید، تعریف اهداف کمپین بازاریابی و تبلیغات می‌تواند کمی سخت باشد؛ اما نیازی به این کار نیست. تفکر استراتژیک و برعکس کار کردن به عقب (قبل از کار کردن برنامه ریختن) به شما دقیقا کمک می‌کند به همان‌جایی که می‌خواهید برسید.

اهداف

هدف نهایی هر کمپین بازاریابی، دستیابی به اهداف درآمد است. برای این کار باید تعداد معینی مشتری جذب کنید. ابتدا، اول‌ازهمه، این اعداد باید تعریف شوند (درآمد و اهداف مشتری). ازآنجا، شما یک قدم به عقب برمی‌گردید و تعداد لیدهایی را که برای تولید موفقیت‌آمیز درصد (امیدوارم درصد زیادی!) به مشتریان واقعی تبدیل کنید، تعیین خواهید کرد. اینجاست که تجزیه‌وتحلیل داده‌های قبلی کمپین مفید است. مطالعه کمپین‌های قدیمی به شما کمک می‌کند روندها را تشخیص دهید، نرخ تبدیل معمول را شناسایی کنید و به شما اطلاعاتی درباره محصولات و جدول زمانی مختلف و موارد دیگر می‌دهد. درک اطلاعات شما به شما کمک می‌کند تا در مورد کمپین‌های خود پیش‌بینی‌های دقیقی داشته باشید و در این مورد، به‌ویژه تعداد لیدهای لازم برای هدف مشتری خود را هدف بگیرید.

پس از تعیین اهداف درآمد، مشتری و لید، قطعه بعدی پازل محاسبه هدف برداشت شما است. چه تعداد از افراد نیاز دارند که به مطالب بازاریابی شما (تبلیغات، ایمیل‌ها، وبلاگ‌ها و غیره) چشم بزنند تا تعداد لازم حاصل شود؟ پاسخ این سوال به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چگونه بودجه کمپین را تأمین کنید. باز هم، اگر داده‌های قبلی دارید، از آن‌ها استفاده کنید! کدام کانال‌های بازاریابی بیشتر موفق بوده‌اند؟ بازار هدف شما از کجا به دنبال اطلاعات است؟ آن‌ها کجا با شما درگیر می‌شوند؟ اگر داده‌ای برای کمک به شما در پاسخ به این سؤالات ندارید، اشکالی ندارد. می‌توانید مستقیماً از مشتریان خود سال کنید.

شما می‌توانید یک نظرسنجی الکترونیکی ارسال کنید، یک گروه متمرکز ایجاد کنید، یا برای بازخورد با مشتریان تماس بگیرید. درک روند خرید، دانستن اینکه مشتریان شما چه می‌خواهند، همراه با مکان و نحوه درخواست آن‌ها، برای موفقیت هر کمپین بسیار مهم است. صرف وقت از قبل برای این کار باعث صرفه‌جویی در وقت، پول و مشکلات بعدی شما در مسیر می‌شود.

 

جزئیات، جزئیات، جزئیات

هنگام پاسخ دادن به همه سؤالات ذکر شده در بالا، باید مطمئن شوید که به جزئیات توجه می‌کنید؛ و دقیقاً چگونه انجام می‌شود؟ شما اهداف SMART را ایجاد می‌کنید:

خاص (Specific)- هدف خود را به روشنی بیان کنید

قابل‌اندازه‌گیری (Measurable) – هدف باید قابل‌اندازه‌گیری باشد

دست‌یافتنی (Achievable) – آیا هدف واقع بینانه است؟

منطقی (Reasonable) – آیا انتظارات منطقی است؟ آیا منابع لازم برای دستیابی به اهداف را در اختیار دارید؟

آزمایشی (Tentative) – بازه زمانی برای رسیدن به هدف چیست، آیا این کار عملی است؟

هر هدفی باید یک هدف، استراتژی و تاکتیک برای حمایت از آن داشته باشد. سپس وقتی از بالا به پایین کار می‌کنید، دقیق‌تر و دقیق‌تر می‌شوید. به‌عنوان‌مثال:

هدف: شناخته شدن یک برند

هدف: دریافت ۱۰۰۰ لینک LinkedIn.

استراتژی: با اعضای صنعت در دو رویداد آنلاین و آفلاین درگیر شوید و دلایلی را برای ارتباط این افراد با شما ارائه دهید.

تاکتیک‌ها:

به‌طور مرتب روند و به‌روزرسانی‌های صنعت را در نمایه LinkedIn به اشتراک بگذارید

در کنفرانس‌های صنعت شرکت کنید

به گروه‌های مرتبط LinkedIn بپیوندید و به‌طور فعال در آن‌ها شرکت کنید

به‌طور مداوم پست وبلاگ ارسال کنید و با همه افرادی که در مورد آن‌ها نظر می‌دهند تعامل داشته باشید

برای جذب بازدیدهای بیشتر از نمایه، پست‌های LinkedIn را در توییتر تبلیغ کنید

تعریف اهداف کمپین بازاریابی به زمان و برنامه‌ریزی مدبرانه نیاز دارد. سازمان‌دهی، پیگیری پیشرفت و تمایل به ایجاد تغییر در این مسیر، همه به یک کمپین موفق کمک می‌کند.

آموزش تبلیغات دیجیتال | بودجه‌بندی

شاید یکی از سؤالاتی که بسیار اهمیت دارد بودجه‌بندی برای فعالیت‌های تبلیغات اینترنتی است. این بحث شاید خسته‌کننده باشد ولی بسیار اهمیت دارد. مثل مالیات که اگر به آن توجه نشود می‌تواند یک کسب‌وکار را نابود کند. بودجه‌بندی برای فعالیت‌های تبلیغاتی هم همین است. اگر بودجه‌بندی بازاریابی و تبلیغات خود را در جاهای نامناسب خرج کنید، اتفاقات بدی برای کسب‌وکار شما می‌افتد.

بودجه‌بندی به این معنی نیست که جاهایی که نیاز است هزینه نکنیم، مثلاً همین خرید فالوور فیک در شبکه‌های اجتماعی به‌جای جذب دنبال کننده ارگانیک. پول پرداخت می‌کنید حتی کم! ولی بیهوده. پس بودجه‌بندی بسیار اهمیت دارد.

 

_پست‌های آموزنده وبلاگ

حتماً می‌دانید که محتوا پادشاه است و البته نمی‌خواهیم وارد مباحث آن شویم. ولی باید بدانید که چه محتوایی پادشاه است. محتوایی که باید مفید باشد و آموزنده باشد و خلاصه چیزی که مخاطب شما نیاز دارد را به او بدهد.

به این فکر کنید – چرا آلان این مقاله را می‌خوانید؟ زیرا محتوای مفیدی است. و مؤثرترین نوع محتوا مسلماً پست وبلاگ است.

پست‌های وبلاگ برای خیلی از افراد و مشاغل می‌توانند مفید باشند، زیرا آن‌ها توانایی می‌دهند اطلاعات زیادی را همه در یک مکان فراهم کنیم. می‌توان در آن خیلی عمیق وارد مباحث پیچیده شد و خیلی زمینه‌ها را پوشش داد بسیاری از انواع دیگر محتوا نمی‌توانند این کار را انجام دهند. خیلی از مشاغل حرفه خود را بر اساس محتوا می‌سازند؛ بنابراین نباید در مورد هزینه کردن در مورد آن بترسید.

خیلی از شرکت‌ها شاید سالانه میلیون‌ها تومان پول صرف فقط محتوا کنند! چرا؟ زیرا این پایه و اساس برند آن‌ها است. اگر نویسنده بزرگی نیستید، نگران نباشید. به‌راحتی می‌توانید یاد بگیرید که چگونه یک پست عالی وبلاگ بنویسید یا کار را به نویسندگان برون‌سپاری کنید.

شما باید مقدار زیادی از بودجه خود را برای محتوا اختصاص دهید. اما باید بدانید که چقدر برای محتوا هزینه می‌کنید و برای کل استراتژی محتوای خود باید بودجه اختصاص دهید.

 

_ابزار بازاریابی محتوا

انتشار پست‌های عالی وبلاگ کافی نیست. کل استراتژی محتوای شما باید یکپارچه باشد. کارهای پشت‌صحنه زیادی وجود دارد که برای هر نوع محتوایی اعم از متن، ویدیو یا تصویر انجام می‌شود.

شما احتمالاً نوعی استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید. ولی این چقدر سازمان‌یافته است؟ آیا شما یک فرایند گام‌به‌گام قابل تکرار دارید که بتوانید آن را بارها و بارها دنبال کنید یا هر بار بر اساس برخی از دستورالعمل‌های سست، فقط نوعی از آن را کنترل می‌کنید؟ اگر این مورد دوم را انجام می‌دهید، وقت خود را تلف می‌کنید.

برای اینکه استراتژی خود بهترین عملکرد را داشته باشد، باید از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

 

وقتی ما در مورد ابزار بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم، تقریباً همیشه در مورد نرم‌افزار صحبت می‌کنیم.

به‌عنوان‌مثال سیستم مدیریت محتوا (یا CMS) است. CMS ابزاری است که شما برای بهبود بازاریابی محتوای خود استفاده می‌کنید. اگر بودجه بازاریابی محتوای جداگانه داشته باشید، ارزیابی دقیق مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید آسان‌تر خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که این اعداد انعطاف‌پذیر هستند. لازم نیست دقیقاً ۵۰٪ از بودجه بازاریابی محتوا را برای تولید محتوا هزینه کنید.

از این اعداد به‌عنوان راهنما استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید چه چیزی باید خرج کنید. همچنین باید با استراتژی محتوای شما منطقی باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر اعتماد زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارید، ممکن است بخواهید هزینه بیشتری را برای توزیع محتوا و کمتر برای تبلیغات هزینه کنید.

_ابزار بک لینک

بک لینک‌ها به شما کمک می‌کنند سایت خود را رتبه‌بندی و رشد دهید. بسیاری از ابزارهای بک لینک رایگان وجود دارد که خارق‌العاده هستند، مانند Moz’s Open Site Explorer.

اما اگر در ایجاد پیوندهای خود جدی هستید، باید کمی سرمایه گذاری کنید.

دو ابزار backlink وجود دارد که شاید توسط بیشتر مارکترها توصیه شود.

اول Ahrefs است. Ahrefs دائماً داده های کلمه کلیدی خود را به روز می‌کند و آن‌ها دارای شاخص گسترده ۱۲ تریلیون پیوند هستند. بهترین چیز در مورد Ahrefs این است که شما می‌توانید کارهای زیادی با آن انجام دهید. مجموعه ویژگی‌ها واقعاً چشمگیر است.

شما می‌توانید ببینید که رقبا چه کاری انجام می‌دهند، رتبه‌بندی سئو خود را ردیابی می‌کنید، مشخصات پیوند خود را بررسی می‌کنید و موارد دیگر.

Majestic SEO یکی دیگر از ابزارهای فوق‌العاده محبوب است که بسیاری از بازاریاب‌های برتر از آن استفاده می‌کنند. این ابزار دقیقاً اطلاعات شگفت‌انگیزی به شما می‌دهد.

کنم با گرفتن یک دوره آزمایشی رایگان شروع کنید. به Majestic.com بروید و روی دکمه کوچک سبز رنگ در بالای صفحه کلیک کنید. پس از داشتن یک حساب رایگان، می‌توانید با وارد کردن URL خود در نوار جستجو شروع کنید. بسیاری از داده‌های خوب رایگان در دسترس است، اما برنامه پرداخت شده برخی از ویژگی‌های جالب را باز می‌کند.

این‌ها فقط چند ابزار بک لینک هستند که می‌توانید استفاده کنید. مهم‌ترین نکته این است که شما بخشی از بودجه خود را برای صرف این نوع ابزار اختصاص دهید. نمایه پیوند شما بسیار مهم است، بنابراین از آن غفلت نکنید.

 

_بهبود تجربه کاربر

بازاریابی شما درمورد کاربران شما است.

شما این را می‌دانید، اما آیا به آن عمل می‌کنید؟ آیا تلاش‌های بازاریابی شما بازتاب آنچه کاربر شما می‌خواهد است؟ من فکر می‌کنم بیشتر مشاغل می‌توانند تجربه کاربری خود را بهبود ببخشند و ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

Optimizely می‌تواند در این زمینه مفید باشد. شما می‌توانید ویژگی‌های آزمون A / B را ایجاد کنید، توصیه‌های محصول ایجاد کنید و تجربه کاربری خود را شخصی کنید.

 

اگر این ویژگی‌ها را دوست دارید، می‌توانید با مراجعه به Optimizely.com و کلیک روی “رایگان امتحان کنید” یک دوره آزمایشی رایگان دریافت کنید.

 

تعریف پرسونای مخاطب

در اینجای آموزش تبلیغات دیجیتال می‌رسیم به مبحث مهم که خود نیاز به یک مقاله جدا دارد. ولی در همین‌جا به فراخور موقعیت برای شما توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

یک جمله معمول در دنیای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که کمی شبیه به این می‌شود: “اگر سعی کنید به همه بفروشید ، درنهایت به هیچ‌کس نمی‌فروشید.”

موفقیت آنلاین به معنای پرورش هرچه بیشتر مشتری جدید است. با در نظر داشتن این واقعیت، جای تعجب نیست که بسیاری از سازمان‌ها تصور می‌کنند که باید سعی کنند پیام خود را با افراد مختلف به اشتراک بگذارند. به‌هرحال هرچه دامنه شما گسترده‌تر باشد، مشتریان بالقوه بیشتری می‌توانید پیدا کنید، درست است؟ خوب … شاید نه

در دنیای مدرن و دیجیتالی روز، دائماً با انبوهی از اطلاعات بمباران می‌شویم. درواقع، کاربران در ورد پرس ماهانه حدود ۸۲.۶ میلیون پست جدید تولید می‌کنند. اگر در آنجا نیستید و با گروه خاصی از مردم صحبت می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که پیام شما در آن دریای سروصدا متمرکز غرق شود.

خبر خوب؟

هدف قرار دادن یک بازار خاص به این معنا نیست که شما باید افرادی را که با معیارهای خاص شما مطابقت ندارند کنار بگذارید. در عوض، بازاریابی هدفمند به شما امکان می‌دهد پیام خود را بر روی بازار مناسب و افرادی که به‌احتمال‌زیاد از شما خرید می‌کنند متمرکز کنید. با تعریف مخاطب هدف برای کار، می‌توانید هزینه کمتری صرف کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.

یادگیری نحوه شناسایی شخصیت‌های مخاطب هدف تضمین می‌کند که می‌توانید برند خود را با به صرفه‌ترین و کارآمدترین روش به بازار عرضه کنید. خوب، چگونه شروع می‌کنید؟

مخاطب هدف چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

قبل از اینکه بتوانید لیست‌های جمعیتی مخاطب موردنظر خود را لیست کنید یا انواع مخاطبان موردنظر را مرور کنید، باید بدانید که چرا لیست ترافیک احتمالی خود را ابتدا تقسیم‌بندی می‌کنید. نمایه مخاطبان هدف صرفاً گروه خاصی از مشتریان است که به‌احتمال‌زیاد به تبلیغات، محصولات و خدمات شما پاسخ مثبت می‌دهند.

اغلب اوقات، تجزیه‌وتحلیل مخاطب موردنظر شما بر اساس عوامل خاصی مانند مکان، سن، درآمد و غیره انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک شرکت آرایشی هستید، می‌توانید مناطقی که معمولاً زنان از آنجا خرید می‌کنند و همچنین حمل کالا برای شما آسان است برای شرکت خود استفاده کنید.

بنابراین، چرا مخاطب مهم است؟ یافتن تعریف مخاطب موردنظر به شما کمک می‌کند تا صدایی ایجاد کنید که واقعاً با مشتری شما صحبت کند.

اساساً، تجزیه‌وتحلیل مخاطب هدف به شما جهت بازاریابی می‌دهد و ثبات بیشتری را در پیام‌رسانی شما تضمین می‌کند، بنابراین می‌توانید روابط محکم‌تری با مشتریان ایجاد کنید. پس از همه، اگر می‌دانید:

 … با چه نوع افرادی صحبت می‌کنید، شما می‌دانید که چگونه با آن‌ها صحبت کنید، کجا آن‌ها را پیدا کنید و آنچه آن‌ها از نام تجاری شما می‌خواهند.

 … چگونه این افراد صحبت می‌کنند، شما می‌توانید کلمات کلیدی و استراتژی‌های SEO خود را برای رتبه‌بندی مناسب کلمات و عبارات مناسب تطبیق دهید.

 … آنچه مشتریان شما می‌خواهند، شما می‌توانید ارزش پیشنهادی خود را طوری تنظیم کنید که نام تجاری شما با یک نیاز یا مشکل خاص مرتبط باشد.

 … چگونه آن‌ها محصولات را مقایسه و انتخاب می‌کنند، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی خود را تنظیم کنید تا پیشنهاد شما جذاب‌ترین باشد.

 

درنهایت، طراحی یک نمایه مخاطب هدف، تماماً ایجاد ارتباط است. اگر آنچه شما ارائه می‌دهید و محصولی که ارائه می‌دهید با آنچه مخاطب شما به دنبال آن است مطابقت داشته باشد، به‌احتمال‌زیاد مشتری زیادی خواهید داشت. اگر مشتری شما که به دنبال او هستید فقط “همه” است ، نمی‌توانید خیلی عمیق شوید و خلاصه شاید نتوانید به مشتریان مربوط به خود دست‌یابید. به یاد داشته باشید ، هرچه بیشتر با کسی ارتباط برقرار کنید ، احتمال اینکه فردی به‌عنوان مشتری مدافع و وفادار برند شما تبدیل شود ، بیشتر است.

تعیین کانال‌های تبلیغاتی

انواع تبلیغات CPM,CPC,CPA 

CPM (هزینه در هر میل)

CPM نام اختصاری مدل تبلیغات آنلاین هزینه در هر هزار است که هزینه آن در هر هزار نمایش است. این‌یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین اشکال تبلیغات آنلاین است. کاملاً اساسی، هرکسی که آگهی را ارسال می‌کند هزینه هر بار مراجعه شخصی به صفحه محل تبلیغ را پرداخت می‌کند.

در حال حاضر، این شکل از تبلیغات منتقدان زیادی را به خود جلب کرده است زیرا هر بار که آگهی در صفحه‌ای نمایش داده می‌شود، خواه مشاهده شود یا نشود، آن را به‌عنوان نمایش محاسبه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر آگهی در انتهای صفحه ظاهر شود و کاربر هرگز آن را نبیند، این هزینه شارژ می‌شود.

 

CPC (هزینه هر کلیک)

شکل تبلیغات CPC یکی دیگر از مواردی است که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. CPC مخفف Cost Per Click است و همان‌طور که از اسم می‌توانید حدس بزنید، تبلیغ‌کننده با هر بار کلیک یک تبلیغ، هزینه را پرداخت می‌کند. برخی از افراد این شکل از تبلیغات را ترجیح می‌دهند زیرا معتقدند که این تنها در صورتی پرداخت می‌شود که شخصی واقعاً به محصول شما علاقه‌مند باشد. برخی از نرم‌افزارها از شرایط تقلب احتمالی که در آن ربات‌ها – نرم‌افزارهایی که وظایف خاصی را به‌طور خودکار در اینترنت انجام می‌دهند – برای ایجاد کلیک‌های کاذب استفاده می‌شود، محافظت می‌کند.

 

CPL (هزینه لید)

CPL نام اختصاری Cost per Lead است. این به این معنی است که تبلیغ‌کننده زمانی که کاربر با تکمیل و ارسال فرم، تمایل به تماس با وی یا دانستن اطلاعات بیشتر درباره یک محصول / خدمات خاص را نشان می‌دهد، هزینه را پرداخت می‌کند.

 

CPA (هزینه هر خرید)

تبلیغ‌کننده تنها در صورت که خرید انجام می‌شود هزینه پرداخت می‌کند. این مدل ممکن است بازده داشته باشد زیرا تبلیغ‌کننده فقط در هنگام تولید سود پرداخت می‌کند. این سیستم معمولاً با تجارت الکترونیکی در ارتباط است.

 

 

کدام‌یک برای شرکت من مناسب است؟

پاسخ واضحی برای این سوال وجود ندارد. همه‌چیز به مدل کسب‌وکار و اهداف شما بستگی دارد.

مشهورترین مدل تبلیغات آنلاین CPC (هزینه برای هر کلیک) است زیرا تبلیغ‌کنندگان فقط نتایج را به‌صورت کلیک پرداخت می‌کنند. بااین‌حال، تخمین هزینه‌ای که این نوع تبلیغات برای تبلیغ دهنده در اختیار دارد کار آسانی نیست، زیرا آن‌ها هرگز نمی‌دانند چند نفر روی تبلیغ کلیک می‌کنند یا مهم‌تر از همه، به فروش تبدیل می‌شوند. از طرف دیگر، CPM از منظر هزینه می‌تواند گزینه قابل پیش‌بینی تری باشد، زیرا هزینه قابل پیش‌بینی تری دارد اما ازنظر نتایج به‌دست‌آمده هرگز ایمن نیست.

اگر در استفاده از مدل تبلیغات آنلاین مطمئن نیستید، با یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید. آژانس x تخصصی در بازاریابی دیجیتال است. شما می‌توانید بهترین روش را که با کسب‌وکار شما مطابقت دارد و همچنین برای شما به‌صرفه است را انتخاب کنید.

تبلیغات گوگل ادوردز (PPC)

CPC یک مدل قیمت‌گذاری است که هر بار که کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کند، از تبلیغ دهنده هزینه دریافت می‌کند. از کاربران انتظار نمی‌رود که تبدیل را انجام دهند، یک محصول را خریداری کنند یا برای یک خبرنامه ثبت‌نام کنند. آن‌ها فقط باید کلیک کنند. همچنین به‌عنوان پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) نیز شناخته می‌شود، این‌یک معیار مبتنی بر عملکرد است. در مدل CPC، پرداخت فقط به دلیل قرار گرفتن در معرض آگهی نیست بلکه با تعامل کاربر با آن آگهی انجام می‌شود. با کلیک بر روی آگهی، کاربر علاقه خود را به یک پیشنهاد مشخص ابراز می‌کند؛ بنابراین، این مدل قیمت‌گذاری ممکن است به‌عنوان پرداختی برای قرار گرفتن در معرض ارتباطات هدفمند تلقی شود.

تبلیغات بنری

تبلیغ بنر به استفاده از یک نمایشگر گرافیکی مستطیل شکل گفته می‌شود که در قسمت‌های بالا، پایین یا طرفین وب‌سایت نمایش داده می‌شود. نوع افقی تبلیغات بنر، تابلوی امتیازات خوانده می‌شود، درحالی‌که بنرهای عمودی، آسمان‌خراش نامیده می‌شوند و در نوارهای کناری یک صفحه وب قرار می‌گیرند. تبلیغات بنری بیش از آنکه متنی باشند مبتنی بر تصویر هستند و شکلی محبوب از تبلیغات آنلاین هستند.

هدف از تبلیغات بنری تبلیغ یک مارک تجاری و / یا جلب بازدیدکنندگان از وب‌سایت میزبان برای رفتن به وب‌سایت تبلیغ دهنده است.

پاپ آپ

تبلیغی که در یک پنجره مرورگر جدید نمایش داده می‌شود. پنجره‌های بازشو دارای اشکال و اندازه‌های مختلف هستند، به‌طورمعمول در یک پنجره کوچک شده مرورگر فقط با دستورات Close، Minimize و Maximize.

برخی از کاربران وبگردی نسبت به تبلیغات پاپ آپ، نفرت زیادی دارند. بازاریابان اغلب متوجه سو-قصد ناشی از پنجره‌های بازشو نمی‌شوند ، زیرا کلیک کردن روی دکمه “بستن” از ارسال ایمیل برای شکایت آسان‌تر است. آنچه معمولاً دیده می‌شود یک نرخ کلیک بالاتر از حد متوسط است ، اگرچه برخی از این موارد می‌تواند کاذب باشد ، اما کلیک‌های غیرعمدی با باز شدن پنجره بازشو در رسیدن به هدف موردنظر ، با کلیک غیرعمدی مواجه می‌شوند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با توجه به نرخ تبدیل و بازده سرمایه‌گذاری (ROI) تصویر بهتری از تبلیغات پاپ آپ به دست آورند.

تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی پاسخ دنیای تبلیغات به دنیای مصرف‌کننده است که درگیر صفحه‌های تلفن است. به زبان دیگر، این نوع تکنیک، تبلیغات محصولات / خدمات است که در تلفن‌های هوشمند خود مشاهده می‌کنید. تبلیغات تلفن همراه می‌تواند به‌صورت تبلیغات مبتنی بر متن، تبلیغات بنری، ویدئویی یا حتی به‌عنوان بازی‌های تلفن همراه باشد.

با توجه به اندازه صفحه نمایش متوسط ​​تلفن همراه، تبلیغات بهینه شده و در یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر قرار می‌گیرند.

تبلیغات موبایل اساساً بخشی از بازاریابی موبایل است که از تکنیک‌ها و استراتژی‌های سنتی برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده می‌کند. این ممکن است شامل مشخصات مشتری، اطلاعات جمعیتی، عادات، تنظیمات برگزیده و غیره باشد.

بنابراین، به‌جای بیرون رفتن و رسیدن به بازارهای خود در سطح فیزیکی (پوستر، بنر)، تبلیغات موبایل از محبوبیت دستگاه‌های تلفن هوشمند استفاده می‌کند.

در بحث کمپین‌های بازاریابی، اختراع تبلیغات موبایلی انقلابی بوده است. از مزایای گزارش‌شده آن می‌توان به افزایش نرخ تعامل با مشتری، مقرون‌به‌صرفه بودن، روابط شخصی با مشتری و دوستی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

در جهانی که تعداد اشتراک موبایل آن بیشتر از جمعیت انسانی است، مضحک خواهد بود که بازی بازاریابی خود را بر اساس آن بنا نکنید!

تبلیغات سوشال

درحالی‌که صدها استراتژی بازاریابی مختلف وجود دارد، فقط یکی می‌تواند از روز اول فروش مداومت داشته باشد: تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا هدف قرار دادن شبکه‌های اجتماعی، تبلیغاتی است که در سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی به کاربران ارائه می‌شود. شبکه‌های اجتماعی از اطلاعات کاربر برای ارائه تبلیغات بسیار مرتبط بر اساس تعاملات درون یک بستر خاص استفاده می‌کنند. در بسیاری از موارد، هنگامی‌که بازار هدف با اطلاعات جمعیتی یک پلتفرم اجتماعی همسو شود، تبلیغات اجتماعی می‌تواند هزینه کمتری برای خرید، افزایش در تبدیل و فروش ایجاد کند.

تبلیغات ایمیلی

تبلیغات از طریق ایمیل نوعی بازاریابی است که از طریق ایمیل انجام می‌شود که به موجب آن گیرنده با دریافت پیام‌های تبلیغاتی از یک برند، موافقت می‌کند. در این شکل از تبلیغات، بازاریاب‌ها با دادن گزینه‌ای برای انتخاب، قبل از ارسال ایمیل به مشتریان خود اجازه می‌دهند تا از آن‌ها مجوز بگیرند.

تبلیغات از طریق ایمیل فقط در صورتی مؤثر است که گیرندگان انتظار داشته باشند از شما چیزی بشنوند. با استفاده از بازاریابی انتخابی یا مبتنی بر اجازه، به این مهم دست پیدا کنید. بازاریابان برای پیش بودن از بازی، انتخاب دوگانه را ترجیح می‌دهند، این امر آن‌ها را از “استقبال” و “پیش‌بینی” مشترکین خود برای تبلیغات الکترونیکی مطمئن می‌کند. بازاریابی الکترونیکی ناخواسته درگذشته بوده است که دوران آن گذشته، زیرا به اعتبار فرستنده لطمه می‌زند. جای تعجب نیست که گیرندگان در دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی که مشترک نشده‌اند ناراحت و عصبانی شوند.

یک نمونه از تبلیغات ایمیل مجاز، یک خبرنامه ایمیل است که برای مشتریان یک مارک خاص ارسال می‌شود. خبرنامه‌ها معمولاً مشترکین را در مورد محصولات جدید، رویدادهای آینده یا تبلیغات آگاه می‌کنند. بازاریابان به چشم‌اندازهای احتمالی می‌گویند که پس از گذاشتن آدرس ایمیل خود در فرم اشتراک، آنچه دریافت خواهند کرد.

امروزه، بسیاری از بازاریابان آنلاین از سرویس‌هایی مانند SendPulse Email برای مدیریت اطلاعات تماس انتخاب‌شده خود و ارسال پیام‌های تبلیغاتی به‌طور خودکار با استفاده از ابزارهای اتوماسیون استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها به بازاریابان اجازه می‌دهند تا فعالیت‌های تبلیغاتی خود را بر اساس داده‌های شخصی خاص تقسیم‌بندی کنند.

 

لندینگ پیج چیست

به زبان ساده، صفحه فرود اولین صفحه‌ای است که پس از کلیک روی پیوند “روی آن قرار می‌گیرید”. از این لحاظ، یک صفحه لندینگ تقریباً هر چیزی می‌تواند باشد: صفحه اصلی شما، یک پست وبلاگ، یک صفحه محصول و …

بااین‌حال، به همین سادگی که این تعریف ساده است، هنگامی‌که ما در مورد “صفحه‌های فرود” در بازاریابی آنلاین صحبت می‌کنیم، منظور ما معمولاً صفحه‌ای است که به‌طور خاص برای دریافت و تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی آنلاین طراحی‌شده است. با استفاده از این تعریف جایگزین، یک صفحه اصلی به‌عنوان “صفحه فرود” واجد شرایط نیست و برای تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی خاص طراحی نشده است.

 

دلیل اهمیت لندینگ پیج ها

نکته قابل‌توجه اینجاست که لندینگ پیج ها می‌توانند با هدایت مخاطبین شما به یک صفحه خاص فعالیت جذب ترافیک شما را هدایت و کنترل کنند. تصور کنید برای یکی از با ارزش‌ترین کلمات کلیدی خود یک بازدیدکننده از یک کمپین Google Adwords دریافت می‌کنید. در صورت ایده آل می‌خواهید بعدازآن، آن‌ها چه کار کنند؟

آیا بازدیدکننده خود را به صفحه اصلی خود می‌فرستید جایی که هیچ راهنمایی مشخصی در مورد آنچه باید بعدازآن انجام دهد وجود ندارد؟!

یا آیا آن‌ها را به یک صفحه فرود اختصاصی ارسال می‌کنید که آن‌ها را متقاعد کند عملی دقیق را که می‌خواهید انجام دهند انجام دهد؟ بازدیدکنندگان شما می‌خواهند بدانند که قدم بعدی چیست! انجام این کار را با ارسال آن‌ها به یک صفحه فرود برای آن‌ها فوق‌العاده آسان کنید.

اهمیت ایجاد لید در صفحه فرود چیست

لید چیست

بازاریابی لید یا بازاریابی تولید لید، فرآیند تحریک علاقه مشتریان بالقوه و سپس تبدیل آنها به خریدار است. این کار معمولاً از طریق کانال‌های مختلف در بازاریابی آنلاین انجام می‌شود؛ که یکی از آن‌ها از طریق صفحات فرود یا لندینگ پیج ها است.

اما اهمیت؟!

یک صفحه فرود (درست انجام شده است) زمینه بیشتری برای محصول / خدمات ارائه شده در تبلیغ شما فراهم می‌کند – و منحصراً روی یک پیشنهاد خاص متمرکز است. بهترین نمونه‌ها از تصاویر چشم‌نواز، متن‌های عمل‌گرا استفاده می‌کنند و به گام بعدی واضح اشاره می‌کنند.

به عبارت بهتر لیدهای ایجاد شده به روش صفحات فرود، تخصصی‌تر بوده و احتمال اینکه به خرید محصولات و خدمات تخصصی شما بپردازند بیشتر است.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این نوشتار در مورد دنیای پرفرازونشیب تبلیغات آنلاین، انواع آن، مزایا آن و روش‌های بهبود تبلیغات آنلاین صحبت کردیم. موضوعی که اهمیت دارد این است که شما باید یک هدف مشخص کنید و آن هدف چیزی نیست جز پرسونای مخاطب و تعیین محتوای تبلیغاتی برای آن. وقتی برای مخاطب خود تولید محتوای هدفمند می‌کنید بهتر می‌توانید نیازهای او را پاسخگو باشید و این‌گونه او می‌شود مخاطب همیشگی شما و حتی به‌وسیله بازاریابی دهان‌به‌دهان هم می‌تواند شما را تبلیغ کند.